Regulamin sprzedaży wysyłkowej
Regulamin obowiązuje od 15.04.2025r.
Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży dokonywanej przez przedsiębiorcę IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimiu, za pośrednictwem strony internetowej: https://www.medicare.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin oraz określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej pod adresem: https://www.medicare.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin.
a) Apteka – Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, prowadzona na podstawie zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach nr DNAiH.8520.1.58.2015z dnia 15 kwietnia 2015 r. z późn. zm.
b) Dzień roboczy – oznacza dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
c) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 K.C. oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego w rozumieniu art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, korzystająca ze Strony po zarejestrowaniu na Stronie lub korzystająca ze Strony bez rejestracji, będąca pacjentem i jednocześnie niebędąca lekarzem.
d) Operator płatności - osoba prawna, która zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w charakterze instytucji płatniczej. Lista operatorów płatniczych z których usługi można skorzystać za pośrednictwem Strony dostępna jest w zakładce „Dostawa i płatność” pod adresem: https://nutricia.medicare.pl/strony/dostawa_platnosc.html
e) Podmiot wykonujący działalność leczniczą – wykonujący działalność leczniczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, dokonujący zakupów w Aptece.
f) Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne.
g) Produkt - żywność specjalnego przeznaczenia medycznego marki Nutricia, w tym produkty refundowane, wydawane na receptę dostępne na stronie nutricia.medicare.pl (zwanego dalej: „Serwisem”) (lista Produktów dostępna jest w Serwisie).
h) Sprzedaż Wysyłkowa / Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży na odległość Produktów zawarta w ramach korzystania ze Strony pomiędzy Apteką, a Klientem zgodnie z niniejszym Regulaminem sprzedaży wysyłkowej.
i) Strona – strona internetowa dostępna pod adresem https://www.medicare.pl/cart?apteka-4-pory-roku-bedzin prowadzona przez Aptekę, umożliwiająca Klientowi złożenie Zamówienia, tj. zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość (realizowanej przez Aptekę).
j) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
k) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
l) Zamówienie – prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia wysyłany przez Klienta w celu zamówienia Produktu oferowanego przez Aptekę.
2.1. Sprzedaż Produktów za pośrednictwem Strony jest prowadzona przez IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimiu, al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000386368, REGON 12152987600000, NIP 9442235130, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 złotych, w ramach apteki ogólnodostępnej pod nazwą: Apteka „4 Pory Roku” znajdującej się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, prowadzonej na podstawie zezwolenia wydanego przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Katowicach nr DNAiH.8520.1.58.2015 z dnia 15 kwietnia 2015 r. z późn. zm.
2.2. W sprawach związanych ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Strony można kontaktować się z Apteką pod adresem korespondencyjnym: ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin, adres e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl bądź pod numerem telefonu 32 360 23 95. Apteka będzie się kontaktować z Klientem na podany w trakcie składania Zamówienia adres e–mail lub numer telefonu.
2.3. Warunkiem korzystania z usług dostępnych na Stronie jest dostęp do sieci Internet, dostęp do poczty elektronicznej i przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie stron internetowych.
2.4. Ogłoszenia, cenniki i inne informacje o Produktach na Stronie nie stanowią oferty sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2.5. Informacje dotyczące Produktów publikowane na Stronie, mają charakter wyłącznie informacyjny i identyfikacyjny.
2.6. Treści publikowane na Stronie nie stanowią porad o charakterze medycznym, nie stanowią diagnozy, nie mogą być podstawą diagnozy ani zaleceń w zakresie leczenia. Przed użyciem produktu leczniczego należy zapoznać się z ulotką zawierającą wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu i zdrowiu.
2.7. Wszelkie treści, elementy graficzne, oznaczenia publikowane na Stronie chronione są prawami autorskimi, wobec czego zabronione jest jakiekolwiek ich kopiowanie w celu dalszego rozpowszechniania.
3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną
3.1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie, kiedy Klient rozpoczął korzystanie ze Strony na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. W terminie 14 dni od zawarcia ww. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Klient może od niej odstąpić bez podania przyczyn.
3.2. Zasady odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, określone są w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Niezależnie od powyższego ww. umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu w momencie zakończenia korzystania ze Strony przez Klienta. W takim wypadku Klient nie musi od ww. umowy o korzystanie ze Strony odstępować.
3.3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas korzystania przez Klienta ze Strony.
4. Składanie, realizacja zamówień.
4.1. Klient może kupić Produkt w ramach Sprzedaży Wysyłkowej Produktów wyłącznie po dokonaniu bezpłatnej rejestracji w serwisie nutricia.medicare.pl (zgodnie z Regulaminem Serwisu nutrica.medicare.pl znajdującym się pod adresem https://nutricia.medicare.pl/strony/regulamin_po_15_04_25.html oraz założeniu indywidualnego konta w ww. serwisie.
4.2. W celu zamówienia Produktu oferowanego przez Aptekę, Klient zobowiązany jest wypełnić elektroniczny formularz Zamówienia, a następnie wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Zamówienia.
4.3. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Strony przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4.4. Sprzedaż wysyłkowa realizowana jest w ramach Strony przez Aptekę na rzecz Klienta co oznacza, że do zawarcia umowy sprzedaży Produktu dochodzi bezpośrednio pomiędzy Apteką a Klientem.
4.5. Złożenie Zamówienia następuje w momencie kliknięcia w elektronicznym formularzu pola: „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Złożenie Zamówienia, po jego potwierdzeniu przez Aptekę w sposób określony w pkt 4.7 poniżej, będzie skutkować obowiązkiem zapłaty ceny sprzedaży i kosztów dostawy Produktów.
4.6. Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji niezbędnych do jego realizacji, tj.:
4.6.1. imię i nazwisko (nazwa) Klienta, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, sposób płatności, sposób dostawy
4.6.2. imię i nazwisko (nazwa) odbiorcy zamówionych Produktów, adres, numer telefonu kontaktowego, jeśli nie są zgodne z danymi Klienta;
4.6.3. dane umożliwiającego zdekodowanie e-recepty.
4.7. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji Zamówienia poprzez wysyłkę wiadomości e-mail: („Nowe zamówienie nr XXX”). W kolejnym kroku następuje weryfikacja dostępności produktów objętych zamówieniem. Po zakończeniu weryfikacji dostępności produktów objętych Zamówieniem, Klient otrzymuje email potwierdzający przyjęcie zamówienia: „Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nr XXX” albo email odmawiający realizacji Zamówienia zgodnie z postanowieniami pkt. 4.12 – 4.13. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa Sprzedaży Produktów. Po nadaniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość email” „Zamówienie nr XXX zostało nadane”).
4.8. Zamówienie potwierdzane jest najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia. W przypadkach, w których potwierdzenie zamówienia nie jest możliwe ze względu na podanie niepełnych lub błędnych danych, czas potrzebny na potwierdzenie Zamówienia może się wydłużyć do momentu ustalenia wszystkich niezbędnych informacji pomiędzy Apteką, a Klientem. Weryfikacja Zamówień złożonych w dni robocze po godz. 17 oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy rozpocznie się najpóźniej w godzinach rannych następnego
4.9. Po tym jak Zamówienie zostanie potwierdzone do Realizacji, Klient otrzymuje kod PIN do odbioru Produktu (dalej: „Kod odbioru”) oraz link umożliwiający opłacenie zamówienia
4.10. Klient może złożyć wyłącznie Zamówienie dotyczące liczby Produktów przeciętnie zamawianej na potrzeby indywidualne (niekomercyjne). Apteka nie prowadzi sprzedaży Produktów na rzecz przedsiębiorców. W przypadku podejrzenia naruszenia powyższej zasady, Apteka ma prawo odmówić realizacji Zamówienia. Odmowa zawiera uzasadnienie, w szczególności, zgodne z pkt 4.12 niniejszego Regulaminu poniżej. Odmowy są archiwizowane przez Aptekę.
4.11. Apteka nie prowadzi obrotu hurtowego Produktami, ani nie zbywa Produktów podmiotom będącym uczestnikami tego obrotu, w tym w szczególności innym aptekom ogólnodostępnym, punktom aptecznym, hurtowniom farmaceutycznym, a także innym podmiotom.
4.12. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w następujących przypadkach:
4.12.1. formularz Zamówienia nie został wypełniony poprawnie, a Apteka nie może skontaktować się z Klientem w celu weryfikacji danych;
4.12.2. Produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie RP po złożeniu Zamówienia przez Klienta, ale przed jego realizacją/ skompletowaniem;
4.12.3. istnieje uzasadnione podejrzenie, że wydanie zamówionych Produktów może zagrażać życiu lub zdrowiu Klienta;
4.12.4. zrealizowanie Zamówienia skutkowałoby naruszeniem przez Aptekę przepisów prawa dotyczących prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
4.13. O odmowie realizacji Zamówienia Apteka informuje Klienta w terminie do 3 Dni roboczych od dnia potwierdzenia rejestracji Zamówienia poprzez przesłanie Klientowi na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail lub telefonicznie, stosownej wiadomości zawierającej uzasadnienie, w tym podstawę odmowy, zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 4.12 niniejszego Regulaminu powyżej.
4.14. Klient jest na bieżąco informowany, za pośrednictwem generowanych automatycznie wiadomości e-mail o statusie Zamówienia.
5.1. Produkty podlegają sprzedaży według ceny urzędowej wskazanej w aktualnym Obwieszczeniu Ministra Zdrowia.
5.2. Klient kupując Produkty może skorzystać z następujących form płatności:
5.2.2. płatności tzw. szybkim przelewem przez Internet realizowane są za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych. W celu dokonania płatności takim przelewem Klient zostanie przekierowany na strony internetowe wybranego dostawcy. Przed dokonaniem płatności Klient powinien każdorazowo zapoznać się z regulaminem świadczenia usług przez dostawcę płatności oraz z treścią żądanych przez niego zgód. Skorzystanie z takich zewnętrznych dostawców może wiązać się z dodatkowymi opłatami, które zawarte są w cennikach takich dostawców.
5.3. W przypadku płatności za pobraniem w ramach Sprzedaży wysyłkowej naliczana jest opłata, o której wysokości Klient otrzymuje informację na etapie składania Zamówienia.
6. Paragony i faktury VAT
6.1. Paragon wydrukowany w Aptece Wysyłkowej zgodnie z właściwymi przepisami dołączany jest do Produktu i dostarczany razem z Produktem Nutrici do Klienta. Dodatkowo, Klient otrzymuje elektroniczny paragon lub fakturę imienną lub fakturę VAT (w postaci linku do pobrania elektronicznego paragonu lub faktury wysłany na adres e-mail podany podczas Zamówienia). Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu Klient wyraża zgodę na otrzymywanie elektronicznego paragonu lub faktury imiennej lub VAT.
6.2. Warunkiem wystawienia przez Aptekę faktury imiennej lub VAT jest wskazanie przez Klienta w treści Zamówienia informacji niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
6.3. W przypadku zmiany adresu lub adresu e-mail, na który mają być przesyłane paragony lub faktury, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania aktualnych danych. Klient może wycofać akceptację na przysyłanie paragonów fiskalnych lub faktur VAT w formie elektronicznej w drodze pisemnej lub elektronicznej.
6.4. Faktury na rzecz Klienta będącego osobą fizyczną wystawiane są bez ograniczeń.
6.5. Do sprzedaży i wystawienia faktury VAT dla Podmiotów wykonujących działalność leczniczą konieczne jest przedstawienie zapotrzebowania lub innych dokumentów wymaganych przez prawo.
7.1. Apteka zobowiązana jest dostarczyć Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży zgodny z Umową Sprzedaży.
7.2. Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionych Produktów.
7.3. Dostawa obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
7.4. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży, dostawa Produktów zostanie zrealizowana w terminie do 48 godzin (w dni robocze) od momentu dokonania zapłaty za zamówienie. Za termin dokonania zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego Apteki. W sytuacjach w których wystąpią okoliczności uniemożliwiające dotrzymanie tego terminu, nastąpi kontakt ze strony Apteki. Więcej informacji znajduje się w zakładce https://nutricia.medicare.pl/strony/dostawa_platnosc.html
7.5. Klient ponosi koszt dostawy Produktów. W każdym przypadku Klient otrzymuje informację o możliwych sposobach, dostępnych terminach i kosztach dostawy poprzez formularz Zamówienia przed Zawarciem Umowy Sprzedaży. Dodatkowo Klient otrzymuje potwierdzenie istotnych informacji dotyczących dostawy w wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie Zamówienia. Aktualne koszty dostawy określone są w zakładce „Dostawa i płatność” pod adresem https://nutricia.medicare.pl/strony/dostawa_platnosc.html
7.6. Klient powinien podać Kod odbioru osobie reprezentującej firmę realizującą transport Produktów do Klienta podczas odbioru Produktu. W przypadku nie podania Kodu odbioru lub podania niepełnego lub błędnego Kodu odbioru, Produkt nie może zostać wydany do osoby odbierającej. W takim wypadku Klient powinien skontaktować się z Apteką i Apteka, po identyfikacji Klienta, wyśle nowy, prawidłowy Kod odbioru.
7.7. O przedziale czasowym, w którym zostanie podjęta próba dostarczenia Produktów do Klienta Klient zostanie odpowiednio wcześnie poinformowany za pomocą wiadomości sms oraz email.
7.8. Osoba reprezentująca firmę realizującą transport Produktów do Klienta podejmie maksymalnie trzy próby dostarczenia Produktu do Klienta. Przed każdą próbą dostarczenia Produktu, Klient otrzyma informację na temat przedziału czasowego, podczas którego zostanie podjęta próba dostarczenia Produktu, zgodnie z pkt 7.7 niniejszego Regulaminu. Przed trzecią próbą dostarczenia w wiadomości sms lub e-mail Klient otrzyma link umożliwiający indywidualne ustalenie przedziału czasowego, w którym zostanie podjęta próba dostarczenia Produktu poprzez wybranie dogodnego przedziału czasowego samodzielnie przez Klienta.
8.1. Apteka jest zobowiązana do sprzedaży i dostarczania Produktów zgodnych z Umową Sprzedaży i pozbawionych wad.
8.2. Apteka ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wady Produktu .
8.3. Klientowi nie przysługuje odstąpienie od Umowy Sprzedaży.
8.4. Zwrot Produktu wydanego z Apteki jest możliwy wyłącznie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego wydania lub sfałszowania Produktu.
8.5. W przypadku gdy Produkt ma wady, Klient ma prawo złożyć reklamację.
8.6. Reklamacja winna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Produkt, tj. numer Zamówienia, datę zakupu Produktu, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta. Do reklamacji można dołączyć także dokumentację fotograficzną reklamowanego Produktu. W braku przekazania przez Klienta informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Apteka niezwłocznie zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.
8.7. Do postępowania reklamacyjnego dotyczącego Produktów stosuje się odpowiednio art. 556 i następne ustawy Kodeks Cywilny w uwzględnieniem przepisów Prawa farmaceutycznego i innych właściwych, zgodnie z procedurą opisaną w niniejszym punkcie Regulaminu.
8.8. Jeżeli Produkt ma wadę, o której mowa w art. 8.4, Klient może żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Apteka jest zobowiązana wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. W przypadku, gdy wymiana lub usunięcie wady nie jest możliwe, Apteka zwróci Klientowi cenę zapłaconą za Produkt.
8.9. Apteka może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta (wymiana lub usunięcie wady), jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Apteka.
8.10. Apteka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi. Klient może wykonać uprawnienia, o których mowa w pkt 8.8 powyżej, w terminie jednego roku od dnia stwierdzenia wady Produktu, przy czym dla Klientów, którzy są Konsumentami, termin na wykonanie uprawnienia nie może być krótszy niż termin dwóch lat od stwierdzenia wady. Jeżeli określony termin przydatności Produktu do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, Apteka odpowiada z tytułu rękojmi za wady tego Produktu stwierdzone przed upływem tego terminu. Do zachowania terminu wystarczy zgłoszenie reklamacji przed jego upływem.
8.11. Klient może wykonać uprawnienia, o których mowa w pkt 8.8, w terminie jednego roku od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne, przy czym bieg tego terminu w odniesieniu do Konsumenta nie może się skończyć przed upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu Konsumentowi.
8.12. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwe Produkty Aptece na adres Apteki, Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin. Koszt dostawy reklamowanego Produktu do Apteki ponosi Apteka. Odbiór od Klienta reklamowanego Produktu może odbyć się za pośrednictwem wskazanej firmy transportowej, na koszt Apteki.
8.13. Reklamację należy zgłosić w następujący sposób:
8.13.1. pisemnie, np. na formularzu reklamacyjnym, skierowanym na adres Apteki, tj. na adres: „Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin,
8.13.3. telefonicznie pod nr tel. 32 360 23 95.
8.14. Apteka dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej informacji niezbędnej do rozpatrzenia reklamacji, w formie pisemnej bądź elektronicznej, na wskazany przez Klienta adres/adres e-mail.
8.15. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Apteka ponownie przesyła, na swój koszt, w sposób ustalony z Klientem, prawidłowe Produkty bądź zwraca cenę sprzedaży Produktów w przypadku jego zwrotu w przypadkach opisanych w pkt 8.4 powyżej. Jeżeli Klient przesłał Produkt do Apteki w inny sposób niż za pośrednictwem firmy transportowej wskazanej i opłaconej przez Aptekę, Apteka zwraca Klientowi koszty przesyłki reklamacyjnej na wskazany przez Klienta rachunek bankowy. Szczegóły dotyczące zwrotów Produktów znajdują się w zakładce „Zwroty”.
8.16. W przypadku decyzji o zwrocie uiszczonej za Produkt ceny, Apteka zwraca Klientowi cenę na wskazany przez Klienta rachunek bankowy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
8.17. Apteka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur.
9.1. Każdemu przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej:
9.2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
• http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
• http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
• http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
10. Postanowienia końcowe.
10.1. Niezależnie od innych postanowień niniejszego Regulaminu, niektóre usługi i funkcjonalności opisane w niniejszym Regulaminie mogą nie być dostępne w danym momencie lub na danym obszarze geograficznym. Część usług i funkcjonalności może również zostać czasowo zawieszona lub wyłączona, inne mogą być wdrażane etapami. W przypadku, gdy dana usługa i/lub funkcjonalność są dostępne, jest ona realizowana zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
10.2. W ramach świadczenia usług przez Aptekę mogą być przetwarzane dane osobowe Klienta. Administratorem danych osobowych Klienta jest IPHARM 2 Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Oświęcimiu, al. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000386368, REGON 12152987600000, NIP 9442235130, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 złotych.
10.3. Administrator może przetwarzać dane osobowe Klientów zgodnie z zasadami określonymi szczegółowo w Polityce Prywatności dostępnej na Stronie w zakładce: https://nutricia.medicare.pl/strony/polityka_prywatnosci.html
10.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawartej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu na Stronie, oraz (2) przesłanie Klienta wiadomości e-mail na adres wskazany w Koncie Klienta lub w formularzu Zamówienia Produktu.
10.5. Apteka zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z przyczyn organizacyjnych, prawnych lub technicznych. O każdej zmianie Regulaminu Apteka powiadomi Klientów, umieszczając stosowną informację na Stronie z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu oraz wysyłając widomość e-mail o planowanych zmianach do zarejestrowanych Klientów. W przypadku braku zgody na zaproponowaną zmianę Regulaminu, Klient może w trybie natychmiastowym zrezygnować z korzystania z usług Apteki i usunąć swoje Konto. Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
10.6. Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego.
10.7. Sądem właściwym jest sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla miejsca zamieszkania lub siedziby Klienta.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.04.2025 r.
Załącznik nr 1 – dotyczący korzystania ze Strony bez rejestracji
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
IPHARM 2 sp. z o.o. z siedzibą w Oświęcimiu 32-600
Dotyczy Apteka „4 Pory Roku” znajdująca się w Będzinie, przy ul. Józefa Bema 1a, 42-500 Będzin
Do Ja …………………………………………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy o świadczenie usług drogą elektronicznych
Data zawarcia umowy ……………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta …………………………………………… ……………………………………………
Adres konsumenta ……………………………………………. ……………………………………………
Data złożenia odstąpienia ……………………………………………
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesłany w wersji papierowej)
Załącznik nr 2 – dotyczący korzystania ze Strony bez rejestracji
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy – informacje ogólne
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy z IPHARM objętej niniejszym Regulaminem o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować IPHARM 2 sp. z o.o. z siedzibą w Oświęcimiu 32-600, al. Słowackiego 1, e-mail: kontakt@apteka4poryroku.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wysłanie pisma pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na ww. adres).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem ww. terminu.
Skutki odstąpienia od umowy.
W związku z faktem, iż usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Serwisu świadczone przez IPHARM są bezpłatne, nie wymagają rejestracji, i stanowią osobną od sprzedaży Produktów usługę, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej pomiędzy IPHARM a Klientem o świadczenie usług drogą elektronicznych, IPHARM nie ma obowiązku zwrotu płatności.